scenariusze.pdf
 

SCENARIUSZE

SPIS TREŚCI

Wstęp

 

  1. ZRÓBMY TO RAZEM – CZYLI O ŁĄCZENIU RÓŻNYCH ZASOBÓW
  2. Witamy piktogramy – czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych.
  3. Klasowy kalendarz – czyli prowadzimy całoroczne obserwacje czasu i wydarzeń.
  4. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. I.
  5. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. II.
  6. Opowiadanie – czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. III.
  7. Tworzymy opowieść do rzutów kostką – czyli o układaniu opowiadań.
  8. Detektyw – czyli tworzymy plan sytuacyjny żeby znaleźć rozwiązanie zagadki.
  9. Matematyczne opowiadania – czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. I.
  10. Matematyczne opowiadania – czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. II.
  11. Matematyczne opowiadania – czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. III.
  12. Matematyczne opowiadania – czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. IV.
  13. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. I.
  14. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. II.
  15. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. III.
  16. Ile to kosztuje – czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. IV.
  17. Co z tego wynika – czyli o pewnych własnościach nierówności, cz. I.
  18. Co z tego wynika – czyli o pewnych własnościach nierówności, cz. II.
  19. Co jest dalej – czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości, cz. I.
  20. Co jest dalej – czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości cz. II.
  21. Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. I.
  22. Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. II.
  23. Co tu pasuje – czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. III.
  24. Gdzie jest moja para – czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz. I.
  25. Gdzie jest moja para – czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz. II.
  26. Co nam jest potrzebne w podróży – czyli o klasyfikowaniu obiektów.
  27. „20 Pytań” – czyli tworzymy kolekcje.
  28. Do jednego worka – czyli o tworzeniu kolekcji.
  29. Gramy w domino, czyli o układaniu ciągu według podanej zasady.
  30. Trzy w linii – czyli o poszukiwaniu związków.
  31. Gdzie co jest – czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. I.
  32. Gdzie co jest – czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. II.
  33. Zbieramy dane w naszej klasie i szkole – czyli o tym jak się tworzy wykresy słupkowe.
  34. Nie tylko woreczki – czyli o rozumieniu systemu dziesiętnego, cz. I.
  35. Nie tylko woreczki – czyli o rozumieniu systemu dziesiętnego, cz. II.
  36. Podobnie, czyli jak – czyli o rozumowaniu przez analogię.
  37. Makieta – czyli wykorzystanie brył do konstruowania modelu osiedla mieszkaniowego.
  38. Plan – czyli jak na kartce papieru zmieścić świat.
  39. Jak zapisać trasę – czyli jak orientować się na planie lub makiecie.
  40. Gramy w piktogramy – czyli o rozwijaniu umiejętności strategicznych.
  41. Ikonki na co dzień – czyli o innych sposobach wykorzystania piktogramów.

do góry