scenariusze.pdf
 

SCENARIUSZE

SPIS TREŚCI

Wstęp

 

  1. ZRÓBMY TO RAZEM — CZYLI O ŁĄCZENIU RÓŻNYCH ZASOBÓW
  2. Witamy piktogramy — czyli o zapisach rysunkowych i symbolicznych.
  3. Klasowy kalendarz — czyli prowadzimy całoroczne obserwacje czasu i wydarzeń.
  4. Opowiadanie — czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. I.
  5. Opowiadanie — czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. II.
  6. Opowiadanie — czyli o pisaniu i czytaniu tekstów, cz. III.
  7. Tworzymy opowieść do rzutów kostką — czyli o układaniu opowiadań.
  8. Detektyw — czyli tworzymy plan sytuacyjny żeby znaleźć rozwiązanie zagadki.
  9. Matematyczne opowiadania — czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. I.
  10. Matematyczne opowiadania — czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. II.
  11. Matematyczne opowiadania — czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. III.
  12. Matematyczne opowiadania — czyli o tworzeniu i rozwiązywaniu zadań tekstowych, cz. IV.
  13. Ile to kosztuje — czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. I.
  14. Ile to kosztuje — czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. II.
  15. Ile to kosztuje — czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. III.
  16. Ile to kosztuje — czyli od zagadki do zadania tekstowego, cz. IV.
  17. Co z tego wynika — czyli o pewnych własnościach nierówności, cz. I.
  18. Co z tego wynika — czyli o pewnych własnościach nierówności, cz. II.
  19. Co jest dalej — czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości, cz. I.
  20. Co jest dalej — czyli o dostrzeganiu i wykorzystywaniu prawidłowości cz. II.
  21. Co tu pasuje — czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. I.
  22. Co tu pasuje — czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. II.
  23. Co tu pasuje — czyli o dostrzeganiu związków, podobieństw i różnic, cz. III.
  24. Gdzie jest moja para — czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz. I.
  25. Gdzie jest moja para — czyli o klasyfikowaniu i nie tylko, cz. II.
  26. Co nam jest potrzebne w podróży — czyli o klasyfikowaniu obiektów.
  27. „20 Pytań” — czyli tworzymy kolekcje.
  28. Do jednego worka — czyli o tworzeniu kolekcji.
  29. Gramy w domino, czyli o układaniu ciągu według podanej zasady.
  30. Trzy w linii — czyli o poszukiwaniu związków.
  31. Gdzie co jest — czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. I.
  32. Gdzie co jest — czyli o czytaniu ze zrozumieniem, cz. II.
  33. Zbieramy dane w naszej klasie i szkole — czyli o tym jak się tworzy wykresy słupkowe.
  34. Nie tylko woreczki — czyli o rozumieniu systemu dziesiętnego, cz. I.
  35. Nie tylko woreczki — czyli o rozumieniu systemu dziesiętnego, cz. II.
  36. Podobnie, czyli jak — czyli o rozumowaniu przez analogię.
  37. Makieta — czyli wykorzystanie brył do konstruowania modelu osiedla mieszkaniowego.
  38. Plan — czyli jak na kartce papieru zmieścić świat.
  39. Jak zapisać trasę — czyli jak orientować się na planie lub makiecie.
  40. Gramy w piktogramy — czyli o rozwijaniu umiejętności strategicznych.
  41. Ikonki na co dzień — czyli o innych sposobach wykorzystania piktogramów.